ساخت آلاچيق و محوطه سازي کمپينگ گردشگري بندرآباد در دست اقدام است


معاون سرمايه گذاري اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان يزد گفت: ساخت آلاچيق و محوطه سازي کمپينگ گردشگري بندرآباد يزد در حال انجام است.


 "بابا رحيم" گفت: اين عمليات شامل: خاک برداري، پي‌کني، گودبرداري و کانال کني در زمينهاي نرم، تهيه، بريدن، خم کردن و کار گذاشتن ميلگرد ساده، تهيه،ساخت و نصب ميل مهار دنده شده از هرنوع ميل گرد، تهيه و اجراي بتن با شن و ماسه شسته طبيعي يا شکسته، تهيه،ساخت و نصب ستون از يک قوطي و يا لوله ،آجرکاري و شفته ريزي با خاک تهيه شده مناسب شن دار مي‌باشد.


وي از ديگر عمليات انجام شده جهت احداث آلاچيق در اين کمپينگ را تهيه و نصب پوشش سقف به صورت کامل و استاندارد، فرش کف با موزائيک فرنگي با خرده سنگها، تهيه و نصب سنگ پلاک چيني در سطوح افقي،تهيه و نصب سنگ بادبر،گردکردن لبه سنگ، تعبيه شيار، چفت و آبچکان سنگ‌هاي پلاک براي هر مورد و تهيه مصالح و اجراي رنگ روغني کامل روي کارهاي فلزي برشمرد.


"بابارحيم" اعتبار هزينه شده جهت احداث اين آلاچيق‌ها را چهارصد و شانزده ميليون ريال عنوان کرد.


گفتني است بندر آباد در شهرستان صدوق استان يزد واقع شده است. و ساخت آلاچيق و کمپينگ از جمله برنامه‌هاي موثر اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان يزد است که طي سال هاي اخير آغاز شده و ادامه دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا